SAP Commerce Cloud CPQ en 3D Configurator

Om aan te sluiten op de configuratie vraagstukken vanuit SAP partners hebben wij een flexibele plugin ontwikkeld waarmee je kunt profiteren van zowel de kracht van SAP commerce cloud als ons CPQ systeem.

Belangrijkste functies en voordelen SAP 3D configurator Expivi

Bekijk hieronder hoe de 3D configurator van Expivi met deze eenvoudige integratie jouw bedrijf kan laten groeien.

Real-time offerte gegevens

Door het inzetten van ons platform zorg je dat sales teams, dealers of klanten altijd toegang hebben tot realtime productgegevens en onderlinge afhankelijkheden. Je kunt gemakkelijk data bijhouden binnen Expivi zelf of gebruik maken van een API koppeling om deze data rechtstreeks uit het ERP te halen.

Gestroomlijnd orderbeheer

Ons platform vereenvoudigt het offerte- en orderbeheerproces door naadloze integratie met ons CPQ-systeem. Verkoopteams kunnen offertes genereren op basis van klantvoorkeuren, terwijl de orders naadloos in SAP Commerce Cloud worden verwerkt en uitgevoerd. Deze integratie elimineert handmatige fouten, vermindert de verwerkingstijd van orders en verbetert de algehele operationele efficiëntie.

Dynamische 3D visualizatie

De SAP Commerce Cloud plugin stelt je in staat om een 3D-visualisatie-ervaring aan te bieden aan klanten. Met de configurator kunnen klanten producten interactief aanpassen, ze vanuit elke hoek visualiseren en weloverwogen aankoopbeslissingen nemen. Deze visualisatie mogelijkheid, gecombineerd met Augmented Reality verbetert aanzienlijk de customer journey en verhoogt conversiepercentages.

Verschillende integratie opties

Onze SAP plugin is ontwikkeld om flexibel samen te werken met SAP commerce cloud. Expivi kan hierin functioneren als volledig CPQ systeem maar is het ook mogelijk om vanuit bestaande functionaliteiten enkel 3D visualisaties aan te sturen. Om altijd de juiste match te vinden met jouw behoefte werken wij samen met geselecteerde SAP integratiepartners.

Printklare output

Expivi stelt klanten in staat om producten te personaliseren op basis van hun voorkeuren. Van het selecteren van kleuren, materialen en functies tot het aanpassen van ontwerpen of logo’s, klanten kunnen unieke producten creëren die aansluiten bij hun individuele stijl en behoeften. Output van de configurator kan rechtstreeks worden doorgezet naar relevante print-partners.

Betrouwbare en veilige integratie

Als officiële SAP-partner stellen wij betrouwbaarheid en beveiliging van onze plugin voorop. We hanteren de hoogste normen in de branche om ervoor te zorgen dat gegevens beschermd blijven. Ons toegewijde team van experts werkt nauw samen met jouw IT-team om een veilige en betrouwbare integratie te implementeren die voldoet aan jouw bedrijfseisen.

Ondersteunde functies Expivi 3D op SAP

• Augmented Reality
  • Presets voor meerdere configuratie-ingangen
  • Complexe prijsengine
  • Genereren van PDF-offertes
  • Ontwerp opslaan en delen
  • Drukklare output
  • Aanpasbare vormgeving van de configurator
  • Meertaligheid en valuta
  • Compatibel met Google Analytics / Tag Manager

Demo videocall plannen?

Plan een kennismakingsgesprek in van 15 minuten om jouw uitdagingen en groeiplannen te bespreken. Hierbij kunnen wij vergelijkbare cases of configuratoren presenteren en samen bekijken wat de mogelijkheden zijn.